درباره ما

مجتمع آفرینش­های هنری سلام

  • تلفن بخش مجازی:

     02188942146

  • آدرس فروشگاه های زنجیره ای سلام :
  1. تهران، خیابان کریم خان ( به سمت غرب )، بعد از تقاطع حافظ، نبش خیابان شهید گلابی، فروشگاه سلام

تلفن : 02188904115

  1. تهران، خیابان انقلاب، بین وصال و قدس، نبش خیابان اسکو، فروشگاه سلام

تلفن : 02166561290

  • آدرس پایگاه های مجازی این مجموعه :

 Www.instagram.com/salam.gift

Www.salamshop.ir

Www.salamco.ir

https://t.me/salamgift

 

 

مجتمع آفرینش­های هنری سلام

   “مجتمع آفرینش­های هنری سلام” از سال1382شمسی/2004میلادی«مجتمع سلام» با تولید هنرهای اصیل که نماد ذوق و اندیشه ایرانی است و با برپایی کارگاه­های مختلف هنری بر دو بستر مهم و اساسی شکل گرفته است: اول آنکه این مجتمع در شهر کهن و تاریخی اصفهان (شهر جهانی صنایع دستی و از شهرهای خلّاق جهان از نگاه سازمان یونسکو) قرار دارد و سرچشمه حیات آن با این شهر فرهنگی و هنری پیوند خورده است و دوم آنکه محصولات آن، علاوه بر تنوّع و نوآوری، به دنبال بازنمایی و بازتولید شکوه هنر ایرانی در اعصار مختلف است؛ لذا تولید هنرهای سنّتی و محصولات صنایع­دستی علاوه بر زیبایی از کیفیّت بالایی نیز برخوردار است.

 

 

   وجه مهم دیگر این مجتمع، مشارکت حدود 200 استاد هنرمند در طراحی، بازتولید و احیاء بیش از 24 رشته هنر و صنایع دستی ایرانی است که همگام با مدیریتی کارآمد و نیز تلاش مستمرّ هنرمندان و کارکنان خود، در حال حاضر به بزرگترین و معتبرترین قطب تولید هنرهای سنّتی و صنایع دستی ایران زمین تبدیل شده و تولیدات آن علاوه بر بازار داخل، به عنوان یک برند موفّق، در بازارهای بین­ المللی شناخته و پذیرفته شده است. این مجتمع با توجّه به ظرفیت­های هنری و مدیریتی بالای خود در تلاش بوده تا گذشته از برگزاری نمایشگاه­ها و فروشگاه­های متعدّد خارجی و حمایت از تولید­کنندگان هنرهای سنّتی و معرّفی هنر ایرانی در بازارهای بین المللی، همراستا با تحوّلات هنر در جهان معاصر حرکت نماید. کارگاه­های تولیدی این شرکت در شهر اصفهان دایر بوده که انواع مختلف هنرهای اصیل ایرانی از جمله فرش، قلمزنی، خاتم­کاری، قلمکار، فیروزه­ کوبی، نگارگری و خوشنویسی در آن تولید می ­گردد و لذا دفتر مرکزی و مدیریّت مجتمع سلام در شهر اصفهان متمرکز است.

 

مجتمع آفرینش­های هنری سلام و سرمایه­ گذاری در هنر کلاسیک ایرانی

   هنرهای سنّتی و صنایع دستی قسمتی از فرهنگ مشترک جهانی است و مفهوم دهکده جهانی و ارتباط فرهنگ­ها در همین آثار هنری نهفته است. آثار صنایع دستی، امروزه مخاطبان زیادی را از اقصی نقاط دنیا به خود جذب می­کند و نقش آن در تعاملات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ملل بسیار قابل توجه است. آمار مراجعه و بازدید از موزه­ها، گالری­ ها و مراکز فروش صنایع­ دستی از یکسو و همچنین برپایی حراج­ها و اکسپوهای فروش آثار هنری، حکایت از رونق اقتصادی و چرخه مالی اینگونه آثار دارد. علاوه بر این، هنرهای سنتی و صنایع دستی، جزء میراث مشترک جهانی هستند و تنها به یک تمدّن و کشوری خاص تعلّق ندارند؛ لذا حفظ و مراقبت، معرّفی و همچنین بازتولید و احیاء آنها یک مسئولیت جهانی است. حضور فعّال شرکت­های خصوصی و تولیدکنندگان برتر و با تجربه، می­تواند راهکاری مناسب در هموار کردن دغدغه­ های فرهنگی، هنری و اقتصادی کشورها در حوزه هنرهای­ سنّتی و صنایع­ دستی باشد.

 

   هنگامی که یک اثر هنری اصیل و کلاسیک خریداری می­کنید در واقع شما کالایی مطمئن و ماندگار را تهیه می­کنید. شما درحال خرید بخشی از تاریخ و تجربه ناب یک فرهنگ هستید، درحال خرید هزاران ساعت از تجربه ارزشمند هنری هستید. هنر کلاسیک با توجه به مواد و مصالح مرغوب، ماندگاری و سبک منحصر به فرد و مهمتر از همه با توجه به سبک و عیار استادانه و غیر قابل کپی در واقع کالایی سرمایه­ای است و این امر با توجه به برند محصولات سلام و دقت وافر این مجموعه در تولید آثار فاخر هنری به گونه ای که این آثار ارزش و اعتبار حضور در حراجی های معتبر منطقه ای و جهانی را داشته باشد، خرید آثار نوعی سرمایه گذاری مطمئن است که قیمت محصول با توجه به کیفیت و اعتبار موسسه و هنرمند، همواره رو به افزایش است. تجارب اخیر در سرمایه گذاری بر حوزه هنر در سرتاسر جهان و اخیراً در ایران همچون بانک پاسارگاد، پارسیان، اقتصاد نوین، سرمایه و بانک مسکن همه از آینده و افق روشن در سرمایه­گذاری در این بخش حکایت دارد. فروش برخی از این آثار در حراجی­های معتبر جهانی(همچون آثار استاد پرویز تناولی در حراجی کریستی) با توجه به خرید اولیه این اثر نمونه خوبی از سرمایه­ گذاری پر سود در این عرصه است. دیگر حراجی­های معتبر جهان در ترکیه، اروپا و آمریکا و حوزه شرق همچنان بر این موضوع صحه می­گذارد.

 

آثار هنری شهر اصفهان نیز امروزه در اکثر اکسپوها و حراجی ها دست به دست شده به فروش می­رسند و هر روز بر قیمت و اعتبار آنها افزوده می­ شود.

 

   «مجتمع آفرینش­های هنری سلام» در راستای اهداف و سیاست گذاری­های خود در عرصه بین الملل، اقدام به حضور و برگزاری چندین نمایشگاه از هنرهای ایرانی نموده است. خروجی این فعالیّت­ها و استقبال مناسب از این آثار، علاوه بر جنبه ­های فرهنگی، برای طرفین بهره­ مندی اقتصادی و مالی قابل توجّهی را نیز در پی داشته است.

 

   اینچنین است که این مجتمع با هدف­گذاری و مدیریتی کارآمد و نیز تلاش مستمر هنرمندان و کارکنان خود، در حال حاضر به یکی از قطب­های تولید هنرهای سنّتی و صنایع دستی ایران تبدیل شده و تولیدات آن علاوه بر بازار داخل، به عنوان یک برند موفّق، در بازارهای بین­ المللی پذیرفته و شناخته شده است.

 

 

تولیدات هنری مجتمع آفرینش­های هنری سلام

 

   «مجتمع آفرینش­های هنری سلام» با سابقه 14سال فعالیت در زمینه تولید هنرهای ایرانی و صنایع­ دستی اسلامی، برپایی نمایشگاه­ های متعدّد داخلی و خارجی و با توجه به ظرفیت­ های هنری و مدیریتی در تلاش است تا علاوه بر حمایت از تولید­کنندگان صنایع­ دستی و معرّفی هنر ایرانی در بازارهای داخلی و خارجی، هم راستا با تحوّلات هنر در جهان معاصر حرکت نماید. تجاری­ سازی هنر، تولید آثار نفیس و با کیفیّت بالا از صنایع دستی ایران، ارائه آثار متنوّع و نوگرا از هنرهای­ سنّتی ایرانی، احیاء و بازتولید هنرهای فراموش شده با جدّی گرفتن امر پژوهش، آموزش و ارتقاء هنرمندان و تربیت نسل جوان، کاربردی نمودن هنرهای­ سنتی و صنایع ­دستی و اشاعه فرهنگ و هنر ایران از اهداف اصلی این مجتمع می­ باشد. در سال 1389شمسی. محصولات موجود و ظرفیت بازارهای صادراتی به صورت یک تحقیق میدانی کاملاً تخصصی و بدون بهره گیری از امکانات دولتی مورد بازنگری قرار گرفت و در سال1390 فعالیت رسمی صادرات تخصصی صنایع دستی را آغاز نمود. این روند باعث شد که در مجموعه سلام در سال1390 انتخاب به عنوان کارآفرین برتر انتخاب شود. مجتمع سلام علاوه بر تولید هنرهای اصیل که نماد ذوق و اندیشه ایرانی است، تولیدات هنری خود را متناسب با سلیقه و نیازهای بازار هدف نیز تنظیم می­نماید و این قابلیت را دارد تا سفارشات بازارهای جهانی را طراحی و تولید نماید. آثار هنری این مجتمع به دو دسته از آثار صنایع دستی با قیمت پائین و هنرهای سنتی نفیس با قیمت­های بالا طبقه­ بندی و از چند دلار تا چند هزار دلار را شامل می­شود.

 

 آثار تولیدی این مجتمع، در فروشگاه­های زنجیره­ای، فری­شاپ فرودگاه­ها، فروشگاه­های دکوراسیون منزل، کاد وفروشی­ها و گالری­ های سراسر دنیا به فروش می­رسند.

 

   “مجتمع آفرینش­های هنری سلام” بر دو بستر مهم و اساسی شکل گرفته است. اول آنکه این مجتمع در شهر کهن و تاریخی اصفهان(شهر جهانی صنایع دستی) قرار دارد و سرچشمه و حیات آن با این شهر فرهنگی و هنری پیوند خورده است و دوم اینکه محصولات آن، علاوه بر تنوع، نوآوری و خلاقیّت، به دنبال بازنمایی و بازتولید شکوه هنر ایرانی-اسلامی در اعصار مختلف به­ ویژه دوره صفوی است. لذا تولید و عرضه هنرهای سنتی و محصولات صنایع­ دستی با کیفیت بالا، همواره از مهمترین دغدغه­های مجتمع آفرینش­های هنری سلام بوده است. فرش، قلمزنی، خاتم، مینا، فیروزه کوبی، قلمکار، خوشنویسی، تذهیب و نگارگری از جمله هنرهایی هستند که بر پایه زیباشناسی و سنت­های هنر ایرانی در کارگاه­های این مجتمع تولید و به بازارها و نمایشگاه­های هنری ارائه می­شوند.

   مجموعه آفرینش­های هنری سلام از سه بخش عمده تشکیل شده است:

 

سلام آرت :

   مجموعه­ای بی نظیر از هنرهای فاخر و کلاسیک ایرانی که  هر یک از آثار به امضاء استادان به نام و شناخته شده اصفهان است و ارزش ارائه در حوزه حراج، محموعه داری، و هدایای نفیس بین المللی را دارد.

 

سلام گالری :

    در محصولات هنری معاصر، به غیر از آثار هنری فاخر، همواره نمونه­ های ارزان قیمتی هم وجود دارد که ضمن اشاره به آثار نفیس هنری، در واقع تأمین کننده مصارف عمومی و رایج افراد جامعه در تمامی سطوح سنی، اجتماعی و اقتصادی است. چنین محصولاتی از نگاه مجتمع هنری سلام پنهان نمانده است و مجتمع سلام علاوه بر تولید هنرهای اصیل که نماد ذوق و اندیشه ایرانی است، تولیدات هنری خود را متناسب با سلیقه و نیازهای بازار هدف نیز تنظیم می­نماید و از این رو سلام گالری مخصولات این چنینی را با کیفیت  وتنوع فراوان در اختیار مخاطب قرار می دهد.

 

هدایای تبلیغاتی سلام :

    “مجتمع آفرینش­های هنری سلام” به­ عنوان بزرگترین تولیدکننده هنر ایرانی، اقدام به تجاری­ سازی هنر اصیل ایرانی نموده که در پی آن آثار تولیدی این مجتمع، در فروشگاه­های زنجیره­ای، فری­شاپ فرودگاه­ها، فروشگاه­های دکوراسیون منزل، کادو فروشی­های و گالری­های سراسر دنیا به فروش می­رسد. مهمتر اینکه این مجتمع با توجه به بهره­گیری از طرّاحان و متخصصان زبده، این توانایی را دارد که انواع هدایا را متناسب با ذوق و سلیقه افراد؛ موسسات و علاقمندان  آن کشور تولید کند.

 

نگاهی به فعالیت­های نمایشگاهی و بازاریابی مجتمع آفرینش­های هنری سلام

 

1-تاسیس فروشگاه­های زنجیره­ای تولید و عرضه محصولات صنایع دستی ایرانی- اسلامی با برند «رضوی» به سفارش آستان قدس رضوی- 1386

2-تاسیس مرکز تولید محصولات فرهنگی و صنایع دستی اسلامی جهت آستان شاهچراغ شیراز با برند «شاهچراغ» – 1387

3-تولید صنایع دستی ایرانی- اسلامی جهت مسجد مقدّس جمکران-1387

4-طراحی و تولید هدایای اسلامی به سفارش نهاد ریاست جمهوری به مدت سه سال از سال 1387

5-طراحی و تولید هدایای انحصاری جهت شهرداری تهران از سال 1386

6-طراحی و تولید هدایای هنری در قالب صنایع دستی برای بیش از 5800 مجموعه مختلف از قبیل وزارتخانه، ارگان، سازمان، شرکت و موسسه دولتی و خصوصی از سال 1388 تا کنون

7-راه اندازی اولین سیستم جامع مدیریت مشتری (CRM) در زمینه فروش و عرضه صنایع دستی در سال 88

8- راه اندازی سازمان فروش تخصصی صنایع دستی و محصولات هنری با بیش از 14 کارشناس فروش متخصص برای اولین بار در ایران در سال 1389

9-تاسیس کارگاه تخصصی فرآوری، تکمیل، تلفیق، بسته­ بندی و کنترل کیفیت صنایع دستی با رویکرد صادرات، با بیش از 800 متر مربع فضا در سال 1389

10- آغاز فعالیت رسمی صادرات تخصصی صنایع دستی در سال1390

11-انتخاب مجموعه سلام به عنوان کارآفرین برتر در سال1390

12-تدوین بانک اطلاعاتی جامع هنرمندان صنایع دستی و برنامه ریزی برای ارتباط و همکاری با آنان

13-شرکت مکرر در نمایشگاههای تخصصی و عمومی کشورهای ترکیه، لبنان، عراق، تاجیکستان، عربستان، کویت، قطر، الجزایر، تونس، روسیه، بلاروس، اوکراین و گرجستان در سال1390

14-تاسیس دفتر تخصصی بازرگانی صنایع دستی و هنری اسلامی در کشور لبنان (بیروت) جهت صادرات و انتقال محصولات به کشورهای شمال آفریقا در سال 1391

15-تاسیس دفتر تخصصی بازرگانی صنایع دستی و هنری اسلامی در کشور عراق (بغداد) جهت صادرات و انتقال محصولات به کشورهای اردن، کویت و عربستان در سال 1392

16-تاسیس دفتر تخصصی بازرگانی صنایع دستی و هنری اسلامی در کشور ترکیه (استانبول) جهت دستیابی به بازار توریستی این کشور و نیز صادرات و انتقال محصول به کشورهای اروپایی-آمریکایی در سال 1391

17-برگزاری نمایشگاه اختصاصی صنایع دستی، اسلامی و هنری در شهر بیروت در فضایی بیش از 600 متر مربع (که این رویداد در سال 1392 برای اولین بار توسط بخش خصوصی در خارج از کشور برگزار گردید)

18-برگزاری نمایشگاه اختصاصی صنایع دستی، اسلامی و هنری در شهر مقدس کربلا در فضایی بیش از 500 متر مربع

19-تلاش برای جایگزینی صنایع دستی ایرانی به جای محصولات چینی در سبد خرید هدایای سال نو میلادی در کشورهای اروپایی در سال 1391

20-مشارکت در راه اندازی مجموعه باغ ایرانی و نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی و هنری در کشور چین(پکن) با برند گنج پارسی(Persian Treasure)در سال 1392

21-تامین هدایای انتخابات شهرداری های ترکیه از صنایع دستی ایران در سال 1392

22-تامین هدایای انتخابات پارلمان عراق از صنایع دستی ایران در سال 1392

23-تامین هدایای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان از صنایع دستی ایران در سال 1393

24-مشارکت و تامین محصولات «فروشگاه بزرگ صنایع­دستی ایران» در کشور چین (شین) با برند گنج پارسی(Persian Treasure)  در سال 1393

25-برنامه ریزی جهت ارائه محصولات ارگانیک نساجی با رنگرزی سنتی گیاهی در بازارهای جهانی با همکاری شرکت­های دانش بنیان 

26-برنامه­ریزی جهت برگزاری نمایشگاه­های کاملاً تخصصی با هدف مارکتینگ صنایع دستی و هنرهای سنّتی فاخر در کشورهای ترکیه، کویت، قطر و …

27- حضور فعال در نمایشگاه­های بین­المللی چونAmbienteh  آلمان، Index دبی و …

28-برپایی نمایشگاهی فاخر با عنوان «از فرش تا عرش» در ترکیه و ایران. سال،­1394

29-  برپایی نمایشگاهی خوشنویسی قلمکار، فرهنگسرای نیاوران،­ 1394

30- برپایی نمایشگاه هنرهای فاخر کلاسیک سلام، هتل پارسیان آزادی،1394

31- شرکت در نمایشگاه بین المللی آمبینته فرانکفورت آلمان، 1394

32- برگزاری نخستین نمایشگاه هنرهای چوبی اصفهان،1395

 

www.salamshop.ir